Vraag & antwoord

 

Wij verzorgen iedere opdracht met uiterste zorg. Elke opdracht wordt door ons altijd vooraf met u besproken: de noodzakelijke werkzaamheden, de planning en de kosten. Daarnaast zorgt een nauwkeurige planning ervoor dat wij de werkzaamheden op het met u overeengekomen tijdstip aanvangen en binnen de afgesproken termijn opleveren. Heeft u nog vragen? Hieronder zijn de meest voorkomende alvast voor u beantwoord.


Aan welke kwaliteit voldoet het opgeleverde werk?
Het leveren van kwalitatief hoogstaande resultaten is waar het allemaal om draait. Wij streven er dan ook naar zoveel mogelijk te werken met hoogwaardige materialen die het eindresultaat en de levensduur ten goede komen.


Brengt u kosten in rekening voor het uitbrengen van een offerte?
Er worden geen kosten in rekening gebracht voor het maken van offertes. Graag komen wij langs om samen met u te kijken wat de best passende oplossing is voor uw wensen. Wij denken graag met u mee!


Wat staat er allemaal in de offerte omschreven?
In de offerte staat duidelijk welke werkzaamheden er wel en eventueel niet zijn opgenomen. Ook zal er een uitsplitsing in materialen en uren gemaakt worden. Materialen worden zoveel mogelijk gespecificeerd. Ook staan de leverings- en betalingsvoorwaarden in de offerte genoemd.


Komt u altijd langs voordat u een offerte uitbrengt?
Het beste advies kan gemaakt worden na een persoonlijk bezoek om elkaar te leren kennen en de situatie op te nemen. Natuurlijk zijn er ook situaties te bedenken waarin dit niet nodig is. Dit alles in goed overleg met u.


Wat is uw uurtarief?
Het uurtarief € 47,80 inclusief 21% BTW (€ 39,50 exclusief BTW).


Maakt u prijsafspraken en neemt u ook aan?
Wij kunnen klussen zeker aannemen. U kunt er ook voor kiezen de uren op nacalculatie te doen. Beiden hebben de voor en nadelen. Ook kunnen de materialen wel of niet in de aanbieden opgenomen worden. Wij zullen in overleg met u de beste optie met u bepalen.


Krijgen wij dan geen rekening voor meerwerk?
Als er sprake is van werkzaamheden die buiten de opdracht vallen dan zullen deze in overleg uitgevoerd worden. U komt dus niet voor verrassingen te staan.


Kunnen wij zelf voor deze materialen zorgen?
Dat kan. Alleen adviseren wij wel voor goede materialen te kiezen om zo onze kwaliteit te kunnen blijven waarborgen.


Brengt u voorrijkosten in rekening?
Binnen een straat van 20km zijn de voorrijkosten € 20,- om de kosten te dekken. Bij kleinere klussen dicht bij elkaar kan het tarief lager worden. Hier proberen wij bij het plannen rekening mee te houden. Bij afstanden groter dan 20km zal er per situatie bekeken worden wat de kosten zijn. Ook hier geldt dat het alleen maar kostendekkend hoeft te zijn.


Kan er ’s avonds en in het weekend gewerkt worden?
Onze uitgangspositie is de reguliere werktijden. Mocht dat echt niet anders kunnen dan zijn wij in staat hier flexibel mee om te gaan.


Doet Domstad Klussenbedrijf alle werkzaamheden zelf?
In principe voeren wij alle werkzaamheden zelf uit. Voor heel specialistische of grote klussen maken wij gebruik van goede specialisten, uit ons netwerk, om de klus te klaren. U heeft daar verder geen omkijken naar.


Waarom een klusbedrijf en geen aannemer?
Aannemers zijn vaak meer organisaties voor grotere projecten. Dat is waar ze goed in zijn. Dat maakt zo’n organisatie wel weer minder flexibel. Ook zijn zij gevoeliger voor het uitlopen van projecten. Juist voor kleine afwerkklussen hebben ze dan minder tijd. Dan komt het werkgebied van het klusbedrijf in zicht.


Ik wil zelf graag meehelpen aan de uit te voeren werkzaamheden, kan dit?
Dat kan zeker. Deze service noemen wij klushulp. U kunt op deze wijze extra handjes inhuren en des gewenst advies krijgen over zaken waar u niet uit komt.


Wordt er rekening gehouden met het milieu?
Wij werken op een zo milieuvriendelijk mogelijke wijze. Ook werken wij bij voorkeur met bijvoorbeeld FSC producten. Ook zullen wij proberen zoveel mogelijk producten her te gebruiken.


Waarom zou ik kiezen voor een klein bedrijf?
Een klein bedrijf heeft een aantal voordelen. Om te beginnen is het contact erg persoonlijk. Een kleine organisatie is creatief en flexibel. Dat is zeker in de particuliere en MKB markt erg gewenst. Een kleine organisatie kan ook efficiënter werken waardoor de kosten binnen de perken blijven.